Ναυτιλιακές επιχειρήσες – Κίνητρα vs Οικονομικής ύφεσης (μέρος 2ο)


“Αλήθεια το HR στην δική σου εταιρία, τι κάνει;¨.
Βρήκα εξαιρετικά δύσκολο να γράψω το δεύτερο μέρος των σκέψεων μου. Όχι γιατί δεν υπάρχουν προτάσεις που και οικονομικές είναι αλλά και εφαρμόσιμες αλλά κυρίως γιατί κάποιες από αυτές τις προτάσεις με έβρισκαν αντίθετο από ταξικής,προσωπικής και επαγγελματικης άποψης.
Νοιώθω πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αποδέχομαι αμάσητη την αιτίαση πως “λεφτά δεν υπάρχουν” και αναγκαστικά μπαίνω εξαρχής στο παιχνίδι με προκαθορισμένη κατεύθυνση.
Αν και οφείλω στον εαυτό μου, τους εργοδότες μου και στους συναδέλφους να είμαι αντικειμενικός, η παραπάνω υπόθεση εργασίας , αυτόματα με κατατάσει στην μιά πλευρά και δεν είναι η πλευρά που κανονικά είμαι.
Άλλωστε, το “λεφτα δεν υπάρχουν” χρησιμοποιείται αφειδώς ως δικαιολογία για απολύσεις, για εκβιασμούς και μειώσεις ή ακόμα για άμισθη εργασία.
Ταυτόχρονα  , η έλλειψη κινήτρων ή παραπάνω χρημάτων χρησιμοποιείται από την άλλη πλευρά ως δικαιολογία για αδιαφορία στον χώρο εργασίας.
Αποφάσισα λοιπόν να αφήσω απ’έξω τις προσωπικές μου απόψεις και να δημιουργήσω ένα σενάριο (όχι και πολύ ρεαλιστικό ομολογώ) , όπου θεωρω ότι :
  • Υπάρχει αντικειμενικά οικονομική ύφεση
  • αναφέρομαι σε ευσεινήδητους εργοδότες και εργαζόμενους
  • εργοδότες και εργαζόμενοι δεν είναι στα πρόθυρα της οικονομικής εξαθλίωσης
  • οι παραπάνω διέπονται από αλληλοκατανόηση,αλληλεγγύη και κοινούς στόχους
  • η εταιρία έχει ένα τμήμα προσωπικού (HR) που λειτουργεί μεν κάτω από τις οδηγίες του management αλλα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, νοιάζεται και σέβεται τον εργαζόμενο και την θέση του καθώς και την διαδρομή του από την θάλασσα στο γραφείο
Βάση τα ανωτέρω, παραθέτω στο τέλος της σελίδας ορισμένα άρθρα για όσους ενδιαφέρονται και ας κάνει ο καθένας ότι πιστεύει καλύτερο. Αν δεν κάνει, ας ρωτήσει τον εαυτό του ΓΙΑΤΙ!
 Σε αυτά τα άρθρα , το μόνο που θα προσθέσω είναι πως τον σημαντικότερο ρόλο όλων πρέπει να αναλάβει ένα σοβαρο HR που θα φροντίζει :
  • Να διατηρούνται οι ισορροπίες
  • Να τονίζονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της εταιρίας σε σχέση με τις αλλές του χώρου στην Ελλάδα ή το εξωτερικό (πχ ασφαλιστικές παροχές, ενδιαίτηση εντός της εταιρίας κτλ)
  • Να είναι ευέλικτο και με κατανόηση
  • Να εμπνέει και θα μεταβιβάζει τον σεβασμο
  • Να είναι δραστήριο
Για τα παραπάνω δεν χρειάζονται χρήματα από πλευράς εταιρίας, αλλά διάθεση και κατανόηση – Όχι αφορισμοί και άσκοπες κατηγορίες εκατέρωθεν. Δυστυχώς το βάρος πέφτει στο management για το καλό της ίδιας του της περιουσίας.


Published by AthinaiRadio.com

AthinaiRadio.com is where I can express my opinion -mostly in Greek- and upload interesting articles; the majority of the content is related to the highly competitive and continuously changing maritime environment.

4 thoughts on “Ναυτιλιακές επιχειρήσες – Κίνητρα vs Οικονομικής ύφεσης (μέρος 2ο)

  1. θα ηθελα και εγω να ρωτησω ενα ατομο απο το χωρο οπως εσεις…μετα απο σπουδες στη διοικηση επιχειρησεων και με καποια εξειδικευση στα ναυτιλιακα θα μπορουσα να βρω δουλεια σε ναυτιλιακη στο εξωτερικο???δεν με νοιαζει το ποσο δυσκολη ειναι η δουλεια ή το ποσο δυσκολα θα βρω εργασια,θελω να μαθω αν εχω τη δυνατοτητα να εργασθω σε ναυτιλιακη γιατι ακουω παντου οτι θελει αποκλειστικα πρωτο πτυχιο ναυτιλιακων…ειμαι ατομο που δεν εχω προβλημα να εργαζομαι πολλες ωρες γιατι απολουστατα θελω να επιτυχω στον τομεα των ναυτιλιακων αλλα δυστυχως εχω μπει σε σχολη διοικησης επιχειρησεων και οχι σε ναυτιλιακων σπουδων,αν μετα την αποφοιτηση μου κανω καποιο μεταπτυχιακο στα ναυτιλιακα θα ειναι δυνατον να εργασθω στο χωρο??σας ευχαριστω εκ των προτερων

    Like

    1. Ειδικά στο εξωτερικό δεν θα έχεις τέτοια θέματα να σε απασχολούν. έχω προσωπικά συναντήσει σε ναυτιλιακές εταιρίες ανθρώπους με πραγματικά μηδενική σχέση με τον κλάδο. άλλοι τα πήγαιναν καλά , άλλοι όχι. εξαρτάται από την θέση, την προσπάθειά σου και την οξυδέρκεια του ατόμου ξεχωριστά, αλλά και με το ποιος θα αναλάβει την εκπαίδευση σου .
      Μην ακούς τους φωστήρες που απλά ψάχνουν δικαιολογίες για να δικαιολογήσουν είτε την αδράνεια τους , είτε την δική τους στασιμότητα. Οι φωστήρες 8 φορές στις 10 δεν επιθυμούν να μεταδώσουν την γνώση και αυτό θα είναι πάντα ο χειρότερος εχθρός σου.

      Like

  2. tha ithela na rwtisw ,teliwnodas tio panepistimio me onomasia: Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο( http://www.stt.aegean.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=147&Itemid=95&lang=el ) pu vriskete stin xio tha borusa na exw mia kariera se ellada i eksoteriko ston tomea tis naftilias kai an nai se ti idos dulias akrivos tha vriskome kai ti tha kanw?.ime mathitis likiu kai pistevw pws ine i katalili sxoli gia mena,tha sas parakalusa na me simvulepsete an borite
    efxaristw ek ton proteron

    Like

    1. Σύμφωνα με το ίδιο το πανεπιστήμιο: Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του τμήματος (σσ. εννοεί γενικά των ναυτιλιακών σπουδών) προετοιμάζονται για να καταλάβουν θέσεις διοικητικών στελεχών σε επιχειρήσεις, οργανισμούς και γενικότερα οικονομικές μονάδες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Ναυτιλίας (π.χ. σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις, γραφεία ναυλώσεων, ναυπηγεία, παράκτια βιομηχανία, ναυτιλιακά πρακτορεία, διοίκηση και διαχείριση λιμένων), αλλά και στον ευρύτερο τομέα των Μεταφορών (π.χ. αεροπορικές, σιδηροδρομικές και υπεραστικές μεταφορές, διαμεταφορές, διοίκηση και οργάνωση τερματικών εγκαταστάσεων), καθώς επίσης και στον τομέα του Διεθνούς Εμπορίου και σε μεγάλους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και τράπεζες.

      Γενικότητες λοιπόν….

      Πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο+πού θα ψάξεις, πόσο ικανός είσαι , πόσα κουράγια έχεις αλλά και πόση τύχη. Το τί ακριβώς όμως θές να κάνεις θα το βρείς στην πορεία εφόσον έχεις μια ιδέα ίσως πρίν ξεκινήσεις.

      Για αρχή και αφού τελειώσεις τις σπουδές σου απλά χτύπα πόρτες και ότι βγεί άρπαξέ το..μην αφήσεις τίποτα γιατί από τα μέσα μιας ναυτιλιακής έχεις παραπάνω πιθανότητες και να βρείς κάτι καλύτερο αλλά και αυτό που σου αρέσει.

      Και κυρίως..μήν νομίζεις πως τα ξέρεις όλα εξαρχής..υπομονή, επιμονή και διάθεση για μάθηση..

      Δες και εδώ…

      ‘Οπως και εδώ…

      Like

Leave a comment